Nieuws Alle nieuws

Lego, Hatchimals en Hoverboards favoriet bij Sinterklaas

Sinterklaas is al druk aan het inkopen geslagen. Hij mag dan al best een hoogbejaarde man zijn, toch gaat hij nog elk jaar met zijn tijd mee. Ook blijkt uit de cijfers dat hij bepaald niet zuinig met zijn aankopen is. Vooral Lego voor zowel jongens als meisjes, Hatchimals en Hoverboards doen het goed.

Sinterklaas inkopen op Black Friday

Winkelketens zoals Wehkamp en Bol.com wisten niet wat hen vrijdag tijdens Black Friday overkwam, het speelgoed vloog de winkel uit. Op deze uit Amerika overgewaaide dag geven veel winkels fikse korting. Het leverde maar liefst 30% meer bezoekers dan normaal op. Op maandag waren er maar liefst 2,5 miljoen bezoekers in 24 uur, waarbij per seconde wel 14 artikelen werden besteld.

Lego friends en Hatchimals populair speelgoed

Lego is ook dit jaar weer favoriet, ook onder de meisjes is het geliefd speelgoed sinds de introductie van Lego Friends. Ook de Hatchimals zijn niet aan te slepen. Hatchimals zijn elektronische beestjes die in een ei zitten en echt uitgebroed moeten worden. Het ging allemaal in de grote zak van Sinterklaas.

Verlanglijstjes

Bij de allerkleinste kinderen wordt er vooral gehoopt op een Zoomer Chimp op pakjesavond. Een Zoomer Chimp is een aap die leuke kunstjes kan doen. Maar ook staan het Playmobil-cruiseschip en de Duplo-duwtrein op veel verlanglijstjes. Iets oudere kinderen gaan voor een Hoverboard, een Pokémon Tall Tin en Lego Friends.

Meer online gekocht

Of de Sinterklaasvierdertjes het allemaal krijgen is natuurlijk nog maar de vraag, maar wel kunnen we verklappen dat er dit jaar 18% meer online is gekocht dan in 2015. Pas op het laatste moment gaat men naar de fysieke winkels om de laatste kadootjes te kopen.

Traditionele spelletjes nog steeds geliefd

De winkels zien ook een trend in elektronische spelletjes, maar de vraag naar bordspellen en knutselspullen is en blijft onverminderd groot. Vaak stoppen de fabrikanten de traditionele spelletjes in een nieuw jasje zodat deze aantrekkelijk blijven voor het publiek. Ook kinderboeken en muziek-cd’s worden veel in het digitale winkelwagentje gestopt.

 

Sluit venster